片瀬の英語専門塾ブログ

藤沢市片瀬にある英語や英会話の塾「amy」のブログです

「時代なのか?!」

私の幼少時、何にましても優先時は子供だった。要するに当時に置き換えると、それはまさしく僕と妹だった。おそらく私達兄妹だけではなく、近所の連中も同じだった筈だ。

しかし、時代が違うのか、価値観も違うのか、一回り下の人間と会話をすると、だいぶ「ズレ」が生じる。

On the same token, to certain degree, I also feel some degree of "DISCREPANCIES" towards the younger generations. So in reality, perhaps generation does not matter.

Moreover, what I truly believe is not the "GENERATION," but "INDIVIDUALITY." Therefore, I will try to focus more on each and every students.


MK
23:43
2021/06/26

P. S.
"Saved by the bell."
It's rather a popular idiom (also widely known sitcom in US). "Something that one say when a difficult situation ends suddenly before he/she has to do or say something that he/she does not want to do."